Odoo sisältää lähes kaikki yrityksen tarvitsemat sovellukset!
Alla muutamia, joita voit ottaa käyttöön yksitellen tai useampia.
Asiakkuudenhallinta (CRM), markkinointi ja myynti
Asiakkuudenhallinta (CRM)
Asiakkuudenhallinnalla ylläpidät asiakas- ja toimittajarekisteriä, sekä hallitset koko myyntiprosessin vihjeestä tarjoukseen. Järjestelmällä on helppo hoitaa asiakaskontaktointi sekä asiakkaaseen liittyvät tapaamiset, soitot ja muut myyntitoimet.
Kuvaa tai otsikkoa klikkaamalla saat lisätietoja.
Myynti ja laskutus
Hoida myyntitarjoukset, muunna ne tilauksiksi ja edelleen myyntilaskuiksi, jotka toimitat asiakkaalle sähköisesti. Kaikki asiakasmyynnit kirjautuvat asiakkaalle, joten voit helposti seurata mm. asiakkuuden euromääräistä kehittymistä.
Markkinointi
Luo ja lähetä massapostituksia halutulle kohderyhmälle. Tee asiakasrekisteristäsi sähköpostilistoja. Voit myös luoda uusia tapahtumia ja lähettää tapahtumakutsuja sekä seurata niiden kehittymistä.
Henkilöstöhallinto
Henkilöstöhallinto
HR-toiminto mahdollistaa työntekijöiden tuntikirjaukset, poissaolojen ja loma-aikojen hallinnan sekä työsopimusten ja osaamisprofiilien ylläpidon. Hallitse myös uusien työntekijöiden rekrytoinnit. Hoida työntekijöiden kulukirjaukset.
Rekrytointi
Varmista oikea osaaminen yrityksessäsi. Voit esim. tehdä uuden työntekijän hakuilmoituksen suoraan yrityksesi verkkosivuilla, jossa työnhakijat voivat itse kirjata perustietonsa ja lisätä CV:nsä liitteeksi. Kaikki tiedot kerätään Odooseen. Ei siis enää sähköpostirumbaa tai tietojen yhdistelyä erilaisista hakemuksista! Voit myös tehdä työhakemuksista koosteen ja käsitellä hakija-joukkoa luomassasi prosessissa.
Kyselyt
Vapaasti muokattavien kyselylomakkeiden avulla hallitset esimerkiksi oman henkilöstön parannusehdotukset ja asiakkaiden tai toimittajien tyytyväisyyskyselyt. Periaatteessa mielipidekysely voi liittyä mihin tahansa yrityksen toimintoon. Kyselystä saat yhteenvetoraportin, jolla voit ryhmitellä vastauksia tarkempaa analyysia varten. Ei siis enää tarvetta paperille ja kynälle!
Verkkosivut ja verkkokauppa
Kotisivut (CMS)
Odoo kotisivukoneella voit nopeasti toteuttaa ja todella helposti päivittää perustason verkkosivuja. Nämäkin sivut on tehty Odoo CMS sovelluksella ilman koodaamista! Kotisivukoneeseen löytyy myös paljon eri teemapohjia. Kotisivujen päivittäminen ei voi olla tämän helpompaa!
Verkkokauppa
Odoo sisältää helppokäyttöiset työkalut toimivan verkkokaupan luomiseen. Tuotteet ja niiden variaatiot sekä hinnat näkyvät automaattisesti verkkokaupan tuotesivuilla, kun olet luonut ne Odoon tuotehallinnassa. Myös eri valuutat ja hinnastot saadaan näkyviin. Verkkokaupasta on yhteys varastonhallintaan, jossa voit asettaa minimivarastosääntöjä, jotka luovat automaattisesti uusia osto- tai valmistustilauksia.
Projektinhallinta ja palvelut
Projektit ja asiantuntijapalvelut
Voit hallita projektiaikataulut ja niihin liittyvät henkilöt, tehtävät ja tuntikirjaukset. Voit myös kerätä projektikohtaisesti tietoa ja laskea projektikohtaisen katelaskelman.
Dokumentinhallinta
Tallenna yrityksesi kaikki dokumentit, sopimukset ja tarjoukset. Voit myös asettaa hälytyksiä, esim. sopimuksen umpeutumisesta. Dokumentit eivät siis enää sijaitse vain jonkun henkilökohtaisessa tietokoneessa. Dokumentinhallinnan osaksi voidaan myös liittää versionhallinta ja hyväksyntäprosessi.
Sopimukset
Pidä sopimuksesi järjestyksessä ja kaikkien niitä tarvitsevien saatavilla. Sopimuksen päättymisestä saat halutessasi vaikka sähköpostiviestin, joten ei enää unohduksia uusittavien sopimusten kanssa.
Varastonhallinta, logistiikka ja tuotanto
Varastonhallinta
Voit hallita useita varastopaikkoja ja seurata tuotteita erä- tai sarjanumerokohtaisesti sekä inventoida varastot yms. Varastonhallinta tukee eri arvostusmalleja kuten painotettu keskihankintahinta tai FIFO/LIFO. Voit myös asettaa automaattisia ajastimia, jotka perustuvat minimivarastosääntöihin tai osto/myyntitilauksiin.